Thursday, November 11, 2010

Kisah Denggi 2 Minggu

ha! ada pon mood nak tulis blog psl demam denggi 2 mgu aritu.
ok aku trus tulis aaaaaa.

1-Time kt uia, aku demam gile2..aritu hari rabu..siap mengerang lam blik lg..dah mkn panadol yg pendi bg pon x elok lg..pendi ni mmg supplier dadah..panadol 1 beg luggage dia ada..aku masih x paham nape dia bwk blk dadah 1 beg luggage aritu ke uia..ada ubat2 pil lain skali..mmg mcm supplier dadah utk pasukan askar tgh perang..kalo pendi blk uia dgn airplane, dia da kene tahan ngn polis da tu..naseb dia blk uia ngn bapak dia..tp lepas mkn panadol dua das,aku demam gak,sampai roommate aku, aiman suruh balik...aku pon trus bgn pakai baju ngn sandal trus jalan balik ikut masjid..time tu bru nak maghrib..gile x larat time tu..time nak jalan bape kali gak rasa nak pengsan...pstu smpai kat luar masjid, tahan teksi..blk umah ngn teksi+ktm+teksi..time da smpai kt ktm ukm, aku nmpk Joe..tp x sure tu dia..sbb aku tgh mamai..ala2 org baru minum carlsberg gitu..aku pon wat bodo trus naik teksi blk umah.

2-Esok pagi, aku gi Klinik Al-Huda kt fasa 4 ni ha...doktor tu amik darah aku..1st time kne amik darah tu!!! x sakit..tp aku xleh tgk dia amik darah..rasa nak pengsan..zzzzz...then dia tepon2 staff kata urgent kne cek darah ni arini la bla3..aku blk umah..ptg tu doktor tepon kata bkn denggi..

3-Esoknye x tahan gak, mak aku hantar gi Hospital Pakar An-Nur (vavi mahal hospital ni..mcm setan...) haaa kat sana layanan dia mmg elok la..kne masuk air kt tgn..pstu esoknye lak, dia kata aku kritikal..kne msuk hospital kerajaan..dorg hantar aku gi Hospital Serdang ngn ambulans malam2..kalo korg prasan ada ambulans An-Nur mcm pelesit aritu, aku la tu kt blakang..dia drive mcm aku nak beranak lak laju gile nak smpai hospital..bengom..

4-HOSPITAL SERDANG. TORTURE CHAMBER!!!!!! kalo korg rasa korg penah kne layan teruk kt hospital, aku kne layan lg teruk..seriously aku x puas hati lg ngn hospital tu..rase cam nak upah Ah Long gi belasah je doktor2 kat sana..tp kang kne msuk jail lak..sape nak jage roommate aku nnti..dorg masih perlukan aku..kunci bilik pon dorg selalu xde..isk3..ok2 balik kt cite hospital serdang..mlm tu sampai, aku kne tgu 2-3 jam kat wad peralihan sbb dia nak cek data2 dr Hospital An-Nur..pstu nak uruskan hal wad ngan ICU..aku kne msuk ICU!! aku pon xtau nape..bkn aku nak mati ponnnn...demam denggi jela cb!!

5-Aku dimasukkan kat wad 7D rasanya..kejap je..pastu dia "ready" kan aku utk masuk ICU..aku dimasukkan tiub..di bahagian..yg x boleh disebut...alasan doktor, kat ICU sume patient xleh gerak..kne duk atas katil je..kalo mati pon mati atas katil tu gak la..kat ICU mmg SEKSA NAK MAMPOS!!!!! aku siap gaduh2 ngn doktor lg..bab* nye doktor..fak!!!! ada sorg doktor india ni mulut mcm haram..dia kata "saya x mau ada org mati dlm ICU ni" berapi aku time tu..pstu ada sorg lg doktor pmpuan melayu..yg ni emotional gile..tiba2 dia mengamuk..aku rasa dia ada problem ngn suami dia kot..mana la tau suami dia nak kawin lg 16 bini ke ape..pstu ada sorg nurse ni baik sket..dia jenis serius wat keje..tu da kira baik gila da kat ICU..aku ada suruh dia call mak aku sekali, dia call betul2..aku ingt sume nurse situ x kisah psl pesakit..baik tol nurse tu..lam ICU tu kan, aku sorg je yg bole bercakap..pesakit lain sume da pengsan,koma,hampir mati dan sebagainya..seram gile weiiiiiiiiiiiiiiii....dorg pakai oksigen mask tu..sedut2 mcm Darth Vader..pesakit sebelah aku..laki umur 16..jatuh motor..paru2 dia hancur (mak aku cite..sbb parents budak tu cite kt mak aku time dorg borak2 lam bilik menunggu..lam bilik tu ada tv wo..sienz!)

6-Still kat ICU, tiap malam aku xleh tido..sbb bunyi mesin bising gilevavi..nak canggih sgt la hospital tu..monitor patient gune wayar dia sambung dr badan ke mesin..kalo tertindih atau tercabut wayar tu, mesin bunyi mcm BOM JANGKA..tit tit tit tit BOOM!!!! (part BOOM tu tokok tambah je) zzzzz bising gile ah tiap malam..aku tgh nak lelap..tersentak bangun..dahla nurse kat ICU pemalas..jalan slow2 mcm kne buasir..gi kat mesin slow2 psg blk wayar..fuhh panas..kat ICU, dorg bg aku ubat tidur..tiap kali aku bgn dr tidur, aku jd bengong..hilang ingatan apa yg terjadi..kesan ubat tidur la tu..siap doktor tu tny, "nama awk siapa?" "ni nombor berapa?" yg tu xpe..yg aku x paham..dia tny "ni malam ke siang?" mane la aku tau sbb dia tutup sume langsir..bodo..bangang..bahalol..sabor jela ye dak? btw aku jwb malam..betol..zzz...

7-Kat ICU lagi, aku da x tahan psl tiub kt bahagian...aaaaaaaa...pstu aku gaduh ngn doktor ckp nak keluarkan...doktor tu mencarut gak tp dia bg la aku keluarkan...ZZZZZZ PEDIH X TERKATA...MENGGIGIL AKU...teknik seksaan tu betul2 seksa..bole digunakan polis utk interrogate banduan la aku rasa..sure dorg confess sume kesalahan..then doktor bg aku ubat tidur lg..dia inject kt tiub kt tgn aku..bgn tidur je dia bg mkn telur ngn kicap..aku ingt telur separuh masak..skali telur penuh masak daaa..keras gile ah..aku xnak mkn tp mak aku paksa, aku gigit2 pstu telan je sebijik telur tu ngn air masak..slalunye aku mkn telur cmtu kalo gi kenduri kawin je..kan selalu dpt bunga telur..tp tu len..haiz seksa2..mcm mangsa banjir aku telan telur sebijik tu..

8-Doktor tu cek platelet darah aku, dia kata kalau 100+ dah bole kuar ICU, pstu msuk wad biasa..then dia cek..dah 100+..tp dia tahan lg kt ICU nak cek esoknye lak..malam tu, aku punye la x lena tido smpai platelet drop jd 48...cuak gilevavi la takut esoknye xleh kuar ICU..aku pon cek la wayar2 kat badan ngn tgn aku yg dia smbung kt mesin..ada wayar yg ilang! aku da risau da mungkin sbb tu kot bacaan mesin tu jd bengong..tp nurse tu kata dia yg cabut wayar2 tu sbb x diperlukan da..ada 3 wayar dia letak kat dada aku, pstu berbekas mcm kne bekam..lawak lak aku tgk..then nurse tu kata kne tenang, pstu kne wujudkan perasaan happy sket nnti platelet automatik naik..aku pon ape lg..gi senyum sorg2 smpai tertido..paginye..magik!!! platelet aku btol2 naik jd 100+..terer tol la nurse tu sbb bg tips suruh happy tu..universiti mana la agaknye dia gi dulu..bagus2..then pg tu gak aku transfer ke wad biasa..wad 7D

9-Kat wad 7D, mcm2 berlaku...firstly, ada sorg doktor melayu lelaki kt sana, ala2 bapok sket..dia amik darah kt tgn kanan aku setengah jam, darah dpt sikit..pstu dia amik kt tgn kiri lg setengah jam..dpt lg sikit..last2 dia amik kat dua2 belah kaki aku!!! gile ahhhhhh xpenah aku dgr lg org kne amik darah kt kaki..aku da tensen siap tny "x bole ke doktor amik sikit2 pstu campur darah tu" dia kata xleh smbil wat muke serius gile..mcm muke ultraman..straight face je..zzz..yg aku x paham lagi, dia ada letak tiub kuning ngn jarum kt tgn kanan aku kiranya kalau nak amik darah, dia amik kt tiub tu je..xyah cucuk2..tp dia x amik situ..alasan dia..bacaan darah jadi x tepat kalau amik cmtu..BODOOO YG DIA GI LETAK TIUB TU BUAT APE BAHALOL!! then dia cabut tiub tu..bodo..cb nye doktor..doktor bapok ni lawak gile..dia amik darah aku sekali tu x dpt..dia kata dpt sikit sgt..thn dia suruh aku rehat, ptg amik lg..dia leh lak gi cafe makan tengahari dua jam..zzz bodo bodo bodo..dasar bapok..ptg tu dia amik,nseb bek dia dpt darah tu..kalo x dpt, mmg ngamuk aku wei...kat wad, 1 wad tu 4 pesakit..aku sorg je melayu..2 arab..sorg lg bangla..yg 2 arab tu vavi bising malam2..ckp bhs arab...aku paham gak la sket..arab aku pass la wei hahahaha...burtuqol burtuqol! zzzz...yg bangla tu lak, dia makan+minum banyak gileeeeeeeee....org minum segelas, dia minum satu jag!!! pastu makanan yg hospital bagi, sume dia kebas sampai licin!! siap bunyi ketung ketang lg dia nye sudu ketuk pinggan zzzzz lawak nak mampossssssssssssssssss....pstu lepas makan+minum banyak2..muke dia jela kat tandas tu..balik2 muke dia..aku nak masuk tndas pon x senang..dahla muke dia pure bangla..rambut kerinting2..muke mcm org utan sepilok sket2..bila staff situ bg makan,aku makan sesudu..tp bangla tu makan smpai jilat2...mcm pelarian somalia..isk isk...

10-Still kat wad 7D..ada sorg doktor baru dtg..dua doktor dtg skali kt aku..sorg yg lelaki melayu tu, sorg lg doktor lelaki cina..yg cina ni aku mmg panas berapi lam hati..mana tak nye, dia tny aku sakit perut tak..aku ckp ada masalah pencernaan sket..then doktor yg melayu tu tumbuk2 perut aku slow2..dia tny sakit x..aku ckp x..then doktor cina setan ni lipat lengan kemeja dia..pastu wat tangan style Wing Chun mcm Donnie Yen, dia sentak perut aku 5 kali..aku terbatuk2 time tu..PEDIH NAK MAMPOSSSSSSSSSS...then dia tny sakit tak, aku ckp la sakit..then dia suruh puasa..ptg tu dia nak cek blk..dlm hati aku ckp "babi ko doktor..aku tumbuk ko kuat2 smpai muntah darah kang ko tau la..panta*"......mmg berapi la aku time tu..mak aku tgk je..beliau speechless..ada satu masa tu, aku x ingt bila..doktor cina tu berpeluh2 dtg kt aku, dia ckp time kat ICU, beg darah yg dorg msukkan kat aku dorg terguna utk sorg pesakit selepas aku..dia risau pesakit tu mgkin kne Hepatisisis B daripada aku..aku lega..sbb bkn aku yg kne, pesakit tu yg kene..kesian dia..doktor tu tny soalan pelik2 la kt aku psl darah..dia tny "awak penah hisap rokok x?" "awak penah hisap dadah tak?" "awak pernah derma darah x?" yg plg xleh bla..dia tny.. "awak pernah lakukan hubungan seks x?"...punye la baik aku ni..sume aku xpenah buat..baik kan?? tu la korg asik ingt aku jahat... ha aku lupa, sblum tu dia ada tny "awak ada girlfriend x?" aku punye la sebak time nak jwb "takde.." sebak wooooo..slow je aku jwb "takde.." rasa mcm aku kekurangan sesuatu..tp derma darah pon aku mmg xpernah wat..utk kes ni, dikira perkara baik gak la tuuuuuuuu...zz..apa la agaknye khabar pesakit tu..kesian2..dia bole saman pihak hospital tu..gile nye doktor+nurse hospital serdang..bangang..dahla gila...

11-Then aku puasa lam 6 jam, ptg tu dua doktor setan tu dtg lg, yg cina tu tumbuk2 perut aku lg, tp aku kata.."takkkkkkk sakitttt" sambil buat muke tenuk baru lahir..ala korg tau..muke blur smbil straight face..mmg sakit dia tumbuk lg time tu, tp aku wat bodo je...nak kuar wad nye psl...haha..kalo aku jumpe lg doktor cina tu, mmg mati dia aku bunuh..mati..arghhhhhhhhh tensen!!!! doktor cina tu vavi!!!!!! arghhhhhhhh!!!! lebih kurg esoknye (kot..aku x sure..sbb aku mamai time duk wad, aku xtau 1+1 berapa pon..ada sekali tu aku kira jari kat tgn aku..ada 5..aku pon xtau nape aku gi kira..zzzzzzz) ada 3 doktor praktikal dr kolej mana tah dtg..dorg amik darah aku memain..cucuk2 keluar blk pstu cucuk blk..aku rasa dorg dahagakan darah..i can see it in their eyes..aku tgh mamai time tu..hulur jela tgn..kalo x mmg aku da komplen kat pihak hospital..umur baya2 aku gak tu..naseb yg pmpuan dua org tu cun..lembut sket hati aku hulur tgn..tp time dia cucuk hujung jari utk amik darah cek gula tu mmg pedih la..dia cucuk hujung2 dkt dgn kuku..boooooooooooodo! seksaan gile ah...mcm kne molest ngn segerombolan sex offender...isk isk...

12-Esoknye kot(aku still mamai, xtau bila) 5 doktor lak dtg kt aku! mcm dorg dtg tgk binatang kat zoo lak..mcm aku ni binatang yg diancam kepupusan..sume jakun tgk aku..dorg terkejut aku masih idup kot..pstu doktor pmpuan 2 org tu ckp2 mcm tgh gosip..ingt aku nak wat animal show ke? sorg tu cina,mcm boss segala boss kt situ la, dia cek2 pstu kata aku leh kuar wad dah blk umah...then aku punye seronok, trus bgn nak blk..gelak2 doktor tu..dia kata belum lg..dorg nak uruskan data psl aku lam komputer dlu la mcm2..gile betul...staff hospital tu buta IT kot..nak uruskan data aku amik masa dr pagi smpai 6.30 ptg..ptg tu, lam pkul 5..ramai la pulak org dtg melawat..padahal aku da nak kuar wad dah..pakcik aku dtg, kwn2 mak aku dtg, ada sorg kwn mak aku bwk dua anak pmpuan dia..PERGH! CUN TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...pstu sorg anak dia tu urut2 aku..aku mmg xtau cmne nak respon kalau pmpuan sentuh aku..aku jd kaku..aku..stunned...xleh gerak..mcm tunggul..zzzzzzzz no komen...then lam 6.30, doktor bg aku blk, aku blk ngn pakcik aku..time nak jalan turun dr wad tu gile la mamai...mcm baru kne tibai ngn kayu besbol kat kepala...then smpai bwh, mak aku amik i.c aku kat kaunter ape tah aku xtau pape, yg aku tau nak blk umah je...then naik van pakcik aku..elok lak dia bwk van..muat ramai2 join msuk lam kete..anak dia bwk..sepupu aku..keding gile..risau aku tgk dia drive..mcm penagih..aku teringat esan time tu..mmg dorg dua sama keding..tgk san..aku tgh sakit2 pon ingat kat ko lg..betapa sygnye aku kat ko san.. zzzzzzzzzz....

Begitulah kisah aku demam denggi 2 minggu..tadi aku bru blk uia, msuk 1st class math sem ni..pstu jmpe lecturer internet utk consultation banyak yg aku dah tertinggal..tp bila lecturer ajar internet sket, aku mcm lg banyak tau dr dia...dia masih xtau wifi dan wimax tu sejenis connection, bukan nama servis..pstu dia cite psl ipv4 ngn ipv6..aku mmg da tau psl tu..aku senyap je..blaja elok2..then bagi surat mc 2 minggu tu kat dua2 lecturer...minggu dpn kne bg kt lecturer subjek Understanding Islam lak..tgn aku masih berbirat ni...lebam2 kesan kne amik darah..esok(Jumaat) mak aku suruh gi hospital serdang tu ngn kakak aku..cube teka utk apa..mak aku SURUH BELI LUNCH KAT CAFE situ!!!! dia kata murah+sedap..aritu dia beli apa tah dia kata sedap gile...zzzzzzzzzz esok gi hospital serdang utk beli lunch..aku nak bwk kapak..nak carik doktor cina yg tumbuk aku tu..aku nak kapak bontot dia smpai terbelah empat..
Sekian.

8 comments: